E-Pacientas
Aptechkin.by

Ieškomiausių TOP 5

Šlapimo nelaikymas (0)

Šlapimo nelaikymas - tai šlapinimosi kontrolės praradimas, pasireiškiantis nevalingu šlapinimusi.

Šlapimo nelaikymo priežastys:



Pagrindinės šlapimo nelaikymo priežastys:
- Moterims: makšties ir šlaplės gleivinių išplonėjimas ir išsausėjimas po menopauzės.
- Vyrams: prostatos padidėjimas, prostatos operacijos.
- Susilpnėję, pertempti pilvo raumenys, ypač po gimdymo.
- Tam tikri vaistai.
- Vidurių užkietėjimas.
- Nutukimas.
- Šlapimo takų infekcijos.
- Kraujagyslių liga.
- Ligos: diabetas, Alzheimerio liga, Išsėtinė sklerozė.

Šlapimo nelaikymo simptomai:

Šlapimo nelaikymas
Šlapinimosi staigumas
Dažnas šlapinimasis
Šlapinimosi sutrikimai

Šlapimo nelaikymo eiga:

1. Laikinas šlapimo nelaikymas dėl ūmios apatinių šlapimo takų ligos. Šlapinimosi kontrolė sugrįžta pasveikus. 2. Dirgli šlapimo pūslė. Staiga atsiranda stiprus noras šlapintis, kuris lemia dalinį ar visišką šlapimo išsiliejimą. 3. Įtampos šlapimo nelaikymas. Padidėjus pilvo ertmės slėgiui (kosint, čiaudint, fizinio krūvio metu) nevalingai pasišlapinama. Tai gali būti dėl šlapimo pūslės kaklelio ir šlaplės pasmukimo, dėl šlaplės hipermobilumo, dėl vidinio sfinkterio nepakankamumo ir kt. 4. Paradoksinis šlapinimasis, kai nevalingai šlapinamasi dėl perpildytos šlapimo pūslės, dėl šlapimo pūslės kaklelio ir šlaplės obstrukcijos, esant prostatos padidėjimui, dėl inervacijos pakitimų, dėl vaistų poveikio ir kt. 5. Mišrus skubos ir įtampos šlapimo nelaikymas.

Šlapimo nelaikymo gydymas:

Gydymas priklauso nuo priežasties sukėlusios šlapimo nelaikymą.
Naudojami įvairios šlapimą sugeriančios priemonės, šlaplę uždarančios priemonės, kateterizavimas, dietos pakeitimas, įvairūs medikamentai, chirurginės procedūros.

Esant šlapimo nelaikymui dėl silpnų raumenų gali padėti Kėgelio pratimai ir šlapimo pūslės treniruotės.
Kėgelio pratimai:
Pirmiausia reikia išmokti valdyti tuos raumenis, kurie sustabdo šlapinimąsi ir pabandyti juos įtempti nenaudojant pilvo, sėdmenų ar kojų raumenų. Įtempkite šiuos raumenis ir palaikykite įtempę skaičiuodami iki 10. Atsipalaiduokite vėl skaičiuodami iki 10. Pakartokite tai 10-20kartų 3 kartus į dieną.
Šlapimo pūslės treniruotė:
Atsiradus staigiam norui šlapintis, atsipalaiduokite, giliai ir lėtai įkvėpkite ir iškvėpkite. Praėjus norui šlapintis palaukite 5 minutes ir eikite pasišlapinti net ir nenorėdami, nes užėjus pakartotiniam norui šlapintis gali nepavykti sulaikyti šlapimo. Kai pasidaro lengva išlaukti 5 minutes, bandykite išlaukti 10 minučių. Šlapimo pūslės treniruotes darykite 3-12 savaičių.
Medikamentai gali padėti esant dirgliai šlapimo pūslei. Naudojami šlapimo pūslę atpalaiduojantys vaistai (tolterodinas, oksibutininas, solifesacinas ir kt.), estrogenai.
Tam tikrais atvejais padeda tik chirurgija.

Šlapimo nelaikymo veikliosios medžiagos:

Kita:
Sauskelnės-kelnaitės (Diaper-panties) (Medicininės prekės)
Sauskelnės juostinės (Fitted Briefs) (Medicininės prekės)
Urologiniai įklotai (Urological pantyliners) (Medicininės prekės)
Amitriptyline (Geriamieji)
Imipramine (Geriamieji)
Oxybutynin (Geriamieji)
Pseudoephedrine (Geriamieji)
Tolterodine (Geriamieji)
Trospium (Geriamieji)
Solifenacin (Geriamieji)

Šlapimo nelaikymo komplikacijos:

Tarpvietės deginimas.
Nemalonus kvapas.
Makšties išskyros.
Skausmingi lytiniai santykiai.

Šlapimo nelaikymo profilaktika:

Venkite šlapimo pūslę dirginančio maisto. Pvz.: jei alus ar kava verčia jus dažniau šlapintis gerkite juos rečiau.
Koreguokite kūno svorį.
Nerūkykite.
Laikas nuo laiko darykite Kėgelio pratimus.
Valgykite daugiau skaidulų turintį maistą, venkite vidurių užkietėjimo. Venkite aštrių prieskonių, citrusinių vaisių, šokoladinių saldumynų.
Reguliariai mankštinkitės.

Žymos: Šlapimo nelaikymas.