E-Pacientas

Ieškomiausių TOP 5

Kaip bendrauti su pacientu?

Šiandien nusprendžiau parašyti apie gydytojo ir paciento bendravimą. Kiek teko diskutuoti su gydytojais, jie jaučia žinių trūkumą kaip derėtų kalbėtis su pacientais, kaip užmegzti ryšį, teisingai vesti pokalbį... Dėl nemokėjimo bendrauti, kartais netgi atsainaus požiūrio į pokalbio su pacientu reikšmę, būna daug nesusikalbėjimų, tarp jų ir nepilnavertiškas paciento anamnezės surinkimas, blogas sveikatos būklės įvertinimas, ligos diagnozavimas, nepakankamas paciento motyvavimas keičiant netinkamą gyvenseną,  laikantis gydytojo nurodymų... Nežinodami kaip bendrauti kritiniu atveju, pvz., netekties metu (sveikatos, darbo, artimo žmogaus...) gydytojai gali prarasti visiškai ryšį su pacientu, netgi būti apkaltinti aplaidumu ar netinkamu darbo atlikimu. Medicinio audito išvadose dažniausiai randami pažeidimai susiję būtent su bendravimu, informacijos suteikimu ir daug rečiau medicininėmis klaidomis.

Egzistuoja keletas bendravimo modelių.  Jie visi tam tikrose situacijose naudotini, tačiau dabartiniu metu labiausiai rekomenduojamas ir pasiteisinęs, ganėtinai universalus -  partnerystės modelis. Pagal šį modelį gydytojas su pacientu bendrauja kaip su partneriu. Jie kartu dalyvauja paciento sveikatos puoselėjime, ligų gydyme, sprendimų priėmime... Kai į ligų profilaktikos ir gydymo procesą įtraukiamas pats pacientas, nepriimant už jį sprendimų, bet juos išsiaiškinant kartu atsiranda didesnė paciento motyvacija, aiškesnis sveikatos problemų suvokimas, geresnis pasirinktų priemonių laikymasis, didesnis pasitikėjimas gydymu ir gydytoju.

Suprantu, kad kokybiškam pokalbiui dažnai trūksta laiko, tad yra menas gydytojui nuspręsti, kiek  kokiam pacientui skirti laiko pokalbiui, kada reikia „pavogti“ laiko nuo kito paciento konsultacijos, ar verta paskirti kitą, kai ne viskas buvo aptarta, o kada verta tik priminti tai, kas buvo išgvildenta anksčiau ir sutaupyti laiką kito paciento konsultacijai. Suprantu, kad laiko niekada nebus per daug, tad labai svarbu kuo racionaliau išnaudoti turimą.

Laukiu nesulaukiu, kada bus įdiegtas elektroninis receptas, elektroninė ambulatorinė kortelė,  kuomet galėsim didžiąją konsultacijos laiko dalį skirti būtent paciento ištyrimui ir bendravimui, o ne dokumentų pildymui.

Manau, kad yra svarbu su pacientu užmegzti tinkamą ryšį, bendrauti su Juo, kaip su savo geru draugu ir stengtis jam patarti, padėti kaip geram draugui, išklausant visko, ką jis žino apie diskutuojamą sveikatos problemą, ką mano, kas trukdo ir kas padeda pasiekti norimų sveikatos rezultatų. Reikėtų teirautis, kokia paciento nuomonė tam tikru klausimu, susijusiu su jo sveikata, kartu atrasti ir priimti tinkamiausius sprendimus.

Linkiu visiems kolegoms rasti tinkamus žodžius ir tiesiausią kelią, puoselėjant paciento sveikatą.

                                                                                                        

 

Pagarbiai, Mindaugas


Prisijunkite norėdami rašyti komentarus.
Vartotojo vardas
Slaptažodis
Pamiršote savo slaptažodį?
Registruotis